|
(zatím nehodnoceno)
Loading...Loading...

3 miliony motorů HTP: držák, který nenadchne

O motoru HTP koluje mnoho kritiky a slovních hříček na samotnou zkratku. Mnoho stížností je oprávněných, ale skutečně je to tak špatné? Podívejme se na HTP podrobněji.

Zkratka HTP znamená High Torque Performance. Cílem bylo vyrobit agregát, který nahradí staré čtřválce. V Mladé Boleslavi tedy dostali nápad s „úsporným“ tříválcem. Nápad to vskutku nebyl špatný, levný motor se slušnou spotřebou a nečekanou pružností do cca 90 km/h. To pro první Fabie a majitele Felicií a Favotirů nebylo vůbec špatné, ale již od začátku to žádný zázrak nebyl.

Motorizace HTP si samozřejmě prošla mnohými dětskými nemoci. Přehřívání motorového katalyzátor nevhodně umístěný blízko olejového kanálu nebo přeskakování rozvodového řetězu. To vše potkalo první motory HTP, dnes jsou samozřejmě všechny tyto nedostatky odstraněny.

HTP nalezneme hned ve třech modelech, jedná se o Fabii, Roomster a Rapid. V případě rapidu je již v základu silnější verze s 51 kW, ostatní modely nabídnou tuto verzi za příplatek a bez něj pouze 44 kW. Pravděpodobnost motorizace 1,2 HTP je skutečně vysoká, 3 miliony svědčí o velké popularitě. Ovšem proč si lidé tuto motorizaci tak kupují, když je „tak“ špatná?

Důvodů je hned několik. Zaujmout může samozřejmě cena. HTP je základní motorizací, za kterou se nepřiplácí. Druhou variantou tvoří zkušební jízdy a účel samotného automobilu. Pokud si auto otestujete v městském provozu, budete nadšeni. Skvělá pružnost a na benzín i adekvátní spotřeba, nic, co byste mohli vytknout. Mnozí, zejména méně nároční řidiči tak nepoznají žádný problém, aspoň zpočátku a  zbytek? Zbytek tvoří firmy hledící na cenu, případně žádající auto pro městský provoz.

Do města je skutečně HTP plně dostačující. Do cca 90 km/h máte uspokojivé zrychlení a vše funguje, jak má. Nad 90 km/h již nastávají drobné komplikace a to v podobě ztráty výkonu, vysoké spotřeby a také velkého hluku v kabině.

Vzhledem k razantnímu jízdnímu stylu a původní konstrukci městského vozu, jsou tyto motory často po 150 000 km téměř mrtvé a vyžadují generální opravu, ovšem velmi záleží na stylu jízdy.

HTP rozhodně nelze hanit. Tříválec sice nenadchne, ale je levný, do města plně dostačuje a pokud nejste žádný „závoďák,“ uspokojí vás. Na delší trasy bychom doporučili jinou motorizaci, ale na městské ježdění, pár delších cest v měsíci a dvakrát ročně do zahraničí (jednou k moři, jednou na lyže) je také plně dostačující.

Na závěr si připomeňme dvě přezdívky, tou první je známá ha-ťa-pka. Druhá, možná i rozšířenější přezdívka již nepochází ze slušného slovníku, zřejmě si však každý sám doplní h**** to pojede.

Sdílejte
Sdílejte

Tagy: , , , , , , , ,

Zanechte odpověď

TOPlist