|
(zatím nehodnoceno)
Loading...Loading...

Hyundai i30 kombi vs. Škoda Octavia Combi

Z Nošovic vyjíždí nový Hyundai i30, automobil spadající do nižší střední třídy. Jedná se o velkého konkurenta české Octavie. Oba modely jsme pro vás porovnali, který je lepší?

Rozměry

Oba automobily jsou téměř stejně velké. Octavia je delší o 8,4 cm (celkově se chlubí 456,9 cm). i30 zase dominuje v šířce a výšce, v šířce má navrch 1,1 cm (celkově 178 cm) a ve výšce 3,2 cm (celkově 150 cm). Korejský výrobce dominuje i v rozměru náprav. Hyundai se chlubí 265 cm, Škodovka 257,8 cm.

Škoda Octavia jednoznačně zvítězila v objemu kufru. Do Octavie dostanete 605 l, do i30 „pouhých“ 528 l. Čísla se téměř vyrovnají po sklopení zadních sedaček. Po tomto kroku nabídne i30 1642 l a Octavia 1665 l. Oba automobily nabídnou dostatek prostoru i na zadních sedačkách.

Podvozek

Hyundai i Škoda Auto ve svých konkurenčních vozech (i30 a Octavia) nabízí moderní víceprvkové zavěšení zadních kol. Zatímco Škoda Auto má vysoký jízdní standard již od první generace Octavie, u Hyundai to rozhodně říci nemůžeme. Ovšem v současné době se Hyundai posunul značně dopředu, na jízdní vlastností starých Hyundaiu zapomeňte.

Octavia nabízí mírně tvrdší podvozek, který oceníte na kvalitní silnici při vysoké rychlosti. i30 je mírně měkčí, nabídne komfortnější jízdu, ale horší jízdní vlastnosti ve vysoké rychlosti (na kvalitní silnici).

Motorizace a cena

Benzínový agregát o objemu 1,4 a výkonu 100 koní seženete u Hyundai za 299 900 korun. 1,4 MPI ve Škodě Octavii má pouze 80 koní a stojí 397 900 korun. Téměř o sto tisíc více.

Ještě větší rozdíl najdeme u dieselu. Levnější Hyundai nabídne za 359 900 korun motor 1,4 CRDi s výkonem 90 koní. Nejlevnější dieselová Octavia má objem 1,6 (TDI) a výkon 105 koní, v základní výbavě stojí 483 900 korun. Rozdíl činí téměř 124 000 korun.

Škoda Auto nemůže základním ceníkem konkurovat. Nabízí tedy zvýhodněné modely. Škodu Octavii Combi 1,6 TDI získáte po omezenou dobu za 404 900 korun. Navíc s nadstandardní výbavou – klimatizace a centrální zamykání. Zajímavý je i model se stejnou výbavou a motorem 1,2 TSI (105 koní) za 364 900 korun.

Základní výbava

Oba dva modely nabízejí již v základní výbavě 6 airbagů, ESP, ovládání předních oken, dvouosé nastavení volantu a 15 palcová ocelová kola. Hyundai je na základní výbavu bohatší, nabídne také palubní počítač (u Octavie příplatek 3 500 korun), centrální zamykání (u Octavie příplatek 4 000 korun) a přední mlhovky (u Octavie příplatek 5 000 korun). Ani jeden z modelů nenabídne v základu klimatizaci. U Octavie za ni připlatíte 10 100 korun, u i30 dokonce 20 000 korun.

Konečný verdikt

Ať počítáte, jak počítáte, Hyundai i30 vychází výhodněji. Hyundai dohnal konkurenci a bohužel si dělá zálusk na českou automobilku. Škoda Auto může konkurovat pouze ve zvýhodněném ceníku a právě tam bych ji dával největší šance. Octavie vsází na ověřený vzhled, kvalitu a oblibu (z první generace). Naopak Hyundai nabízí modernější design a bezkonkurenční cenu, navíc na každý model je bez příplatku 5-ti letá záruka a to se také počítá.

V současné době vede Hyundai i30. Osobně si myslím, že Škodu Auto příliš neohrozí, protože obliba Octavie je obrovská. Spíše doufám, že to sníží cenu současných modelů Škoda Auto, případně to motivuje českou automobilku k něčemu modernějšímu (podívejte se například na vývoj Passatu a Octavie, Passat prošel významnou změnou, Octavie je vždy jen mírně upravena, facelift ovšem není všemocný). Co si o souboji Octavie a i30 myslíte vy?

Sdílejte
Sdílejte

Tagy: , , , , , , , , , , ,

Zanechte odpověď

TOPlist