|
(4 hlasů, průměr: 9,00 z 10)
Loading...Loading...

S novým motorem TSI ušetříte dvakrát!

Nový motor 1,2 TSI, který firma Škoda Auto vyrábí nejen pro vozy Škoda, ale také pro ostatní značky skupiny VW (Audi, Seat a Volkswagen) je prvním motorem, kde snižování spotřeby paliva a emisí není na úkor dynamických schopností motoru. Nejmodernější benzínové přeplňované motory TSI, které se montují v Mladé Boleslavi, tak jednoznačně ukazují, že ekologické přednosti a úspornost nemusejí přinášet žádná negativa.

Motory TSI najdeme v modelech Škoda Yeti, Škoda Octavia, ale také v nové Fabii a novém Roomsteru. Díky tomuto motoru, který pro mladoboleslavskou automobilku představuje jeden z nejdůležitějších motorů, byla rozšířena motorárna v Mladé Boleslavi. TSIčka tak pomáhají celému koncernu VW snižovat emise škodlivin na úroveň požadovanou normami Evropské Unie.

Oba čtyřválcové motory 1,2 TSI splňují evropské standardy Euro 5, a to jak v oblasti spotřeby, tak v oblasti emisí oxidu uhličitého.

Motory TSI jsou opravdu velmi úsporné. Například první čtyřválec 1,2 TSi s výkonem 63 kW má o 1,3 litru na 100 km nižší spotřebu než jeho předchůdce (1,4 litrový benzínový motor). Tento motor najdeme například v nové Škodě Fabia. Druhá verze motoru 1,2 TSI s výkonem 77 kW pak dokonce svého předchůdce s objemem 1,6 litru předčí ve spotřebě paliva o 1,7 litru na 100 km. A to už poznáte i na peněžence (úspora kolem 50 Kč na 100 km jízdy rozhodně není k zahození).

Pokud bychom vzali jenom Fabii, tak její průměrná spotřeba mimo město dosahuje s novými motory TSi skvělých 4,4 litru na 100 km (respektive 4, 5litru na 100 km u výkonnější 77 kW verze).

Přitom co do dynamiky si oba tyto motory nezadají se svými předchůdci. Zrychlení nové Fabie z 0 na 100 km dosahuje s novým motorem 1,2 TSi parádních 10,2 sekundy, pokud je vůz vybaven automatickou převodovkou DSG, respektive 11,7 sekundy, pokud je vůz vybaven manuální pětistupňovou převodovkou.

A třešničkou na dortu zůstává fakt, že tyto motory jsou výborně utlumené, nabízí minimální hlučnost a hladký chod bez vibrací.

Inu, technický pokrok nezastavíš a je dobře, že i Škoda Auto je zase jedním z průkopníků na poli ekologicky šetrných motorů.

Sdílejte
Sdílejte

Zanechte odpověď

TOPlist