|
(zatím nehodnoceno)
Loading...Loading...

Škoda Superb 2.0 TDI – pocity z jízdy

Škoda Superb sice není žhavou novinkou, ovšem i přesto vás chceme informovat o pocitech z jízdy s tímto modelem. Jedná se samozřejmě o poslední modelovou řadu. Dostal jsem za volant nejsilnější dieselové verze s manuální převodovkou.

Výkon mnou testovaného Superbu činil 125 kW (170 koní). Jednalo se o nejvyšší výbavový stupeň Elegance (bez příplatkové výbavy) za 837 900 korun. Výčet celé výbavy, včetně bezpečnostních systémů by zabral mnoho řádků, a proto vás odkážu zde, potencionálního Superba můžete na odkazovaných stránkách přímo sestavit.

Pokud znáte vozy značky Škoda Auto, tak vás po usednutí do Superbu nic nepřekvapí. Interiér je velmi příjemný, ovládání intuitivní. Rozhodně se nemusíte obávat velkého množství tlačítek, se kterými byste se učili zacházet. Pokud byste si sedli například do BMW X6, tak nevíte, co dříve. U Superbu je interiér velmi podobný levnější Octavii, uvnitř vozu nebudete mít žádný problém.

Testovaný vůz měl najeto pod 2 000 km. Celkem jsme s ním najeli kolem 400 km (bohužel možnosti jsou zatím velmi omezené). Po nastartování vás překvapí moderní příjemné bílé podsvícení budíků. Ručička otáčkoměru i rychloměru se bezprostředně po nastartování podívá na své maximum a poté se opět vrátí do příslušných hodnot. Otáčky Superbu byly na volnoběh nastaveny mezi 700 – 800. Příjemně vás překvapí odhlučnění, které se velmi povedlo. Rozdíl oproti nejnovější Octavii 1,9 TDI je markantní.

V poskytnutém modelu byly parkovací senzory, které pokryjí příď i záď vozidla. Na obrazovce (rádia) se zobrazují vzdálenosti od překážky, vše je navíc doplněno zvukovým signálem, do města velmi vhodné. Při nepřerušovaném zvukovém signálu a zobrazení v červené zóně máte od překážky ještě asi 15 – 20 cm. Rozhodně šikovná věcička, která je ovšem u těchto vozů standardem.

Vzhledem k dané kategorii a stáří vozu šlo vše naprosto lehce. I pedály byly až nezvykle lehké (i s porovnání jiných nových vozů). Řidič se tedy opravdu nenadře. Posilovač řízení reaguje na aktuální rychlost. Při parkování je tedy citlivější, než na dálnici. Opět velmi příjemné, ale u vozů této cenové kategorie standardní, stejně jako vyhřívané sedačky, duální klimatizace, make up zpětné zrcátko…

Příjemná je i jízda v noci. Bixenonové světlomety se postarají o své. Superb v tomto ohledu získává maximální počet bodů. Vaše jízda za tmy bude mnohem bezpečnější.

Motor 2.0 TDI 125 kW mi přišel dostatečně svižný. Rozhodně se jedná o nadprůměrný výkon, navíc vzhledem k dieselovému motoru táhne krásně od spodu. Výkonu můžete využít například v kopcích, tam kde ostatní auta nemohou, vy zrychlíte. Zcela určitě nemá 2.0 TDI na nejsilnější benzínový motor 3.6 FSI, ale i tak považuji 2.0 TDI 125 kW za naprosto dostačující. Navíc velkou výhodou je i spotřeba. Průměrná spotřeba byla 6.1 litru na sto kilometrů. Je nutné dodat, že vůz se zajíždí a spotřeba je tedy vyšší. I přesto jsem se spotřebou naprosto spokojen, jízda nebyla nejekonomičtější a s lehčí nohou na plynu by se dalo dostat na 5,5 l/100 km. O dobrou spotřebu se také stará šestistupňová převodovka a signalizace řazení. Na můj vkus chtěl Superb řadit velmi brzo vyšší rychlostní stupeň. Například již na 70 – 75 km/h chtěl zařadit šestku, udělal jsem tak a motor se značně podtáčel, navíc téměř nereagoval na plyn. Špatná signalizace mohla být způsobena nezajetým motorem. Maximální rychlost daného modelu činí 222 km/h. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 8.8 sekund.

Prakticky je řešen i kufr, kde můžete otvírat jen víko kufru, nebo celé zadní dveře včetně zadního skla (kufru). Potřebujete-li naložit velký předmět hodí se celé otevření kufru (včetně skla), malým předmětům postačí jen otevření víka. U zavírání kufru byl první problém. I když je dovírání automatické, občas se stalo, že se kufr nedovřel. Ovšem to byl jediný problém, který jsem stihl zpozorovat.

Škoda Superb 2.0 TDI se řídila velmi snadno, dostatečný výkon, včetně slušného zvuku motoru na vás udělá dojem. I když Škoda Superb je o kategorii výše, tak se z mého hlediska stále jedná jen o vylepšenou Octavii. Bylo by zajímavé, kdyby se tyto modely od sebe více vzdálily.

Škoda Superb je výjimečným vozidlem a nebylo by ji co vytknout, kdyby byla o několik desítek tisíc levnější. Velkého konkurenta vidím ve Volkswagenu Passat, případně ve Volkswagenu CC. Oba modely jsou totiž levnější než testovaný Superb. Více informací o Superbu naleznete zde.

Sdílejte
Sdílejte

Tagy: , , , , , ,

Zanechte odpověď

TOPlist