|
(2 hlasů, průměr: 9,50 z 10)
Loading...Loading...

Škoda Yeti z Francie

Minulý měsíc jsem byl u kamaráda ve Francii, který si koupil novou Škodu Yeti. Nedalo mi to a musel jsem si  nové SUV od Škodovky hned hned vyzkoušet a přináším vám tak pár postřehů.
 
Yeti není moc věrné svému názvu. Namísto nějakého neforemného a strach vzbuzujícího auta musím říci, že po designérské stránce je Yeti skutečně povedeným vozem. Nová Škodovka si také velmi dobře poradila s různými horskými cestami a vyniká velkou stabilitou a přirozeným tahem a výkonem. Díky délce, která činí 4,22 m nabízí opravdu dostatek prostoru a pohodlí pro všech 5 cestujících.

Upřímně řečeno jsem Škodu Yeti ve Francii viděl zblízka poprvé. Hned na první pohled jsou na tomto modelu znát charakteristické rysy této německo-české automobilky. Podobnost přední masky se Škodou Roomster je rovněž zcela jasně vidět. Nicméně až na tu přední masku nemá Škoda Yeti s Roomsterem prakticky nic společného.

Co se mi velmi líbilo je velikost a prostornost celého auta. Yeti je mezi konkurencí ve své třídě se svými 4,22 m nejdelším vozem, před Toyota RAV 4 a Hunday Tuscon. Co se týče šířky, tak 1,79 m řadí Škodovku hned za Nissan Qashqai.

Dva benzínové a tři naftové motory

Pod kapotou nabízí Škodovka velký výběr motorů, konkrétně dva benzínové motory a tři naftové motory, všechny v provedení se 4 válci. Tyto motory, které pochází z vývojového oddělení automobilky Volkswagen zahrnují zážehové motory TSI s obsahem 1,2 nebo 1,8 litru a výkonem 105, respektive 160 koní. U naftových motorů si můžete vybrat dvoulitrové turbodiesely TDI s výkonem 110, 140 nebo 170 koní. Všechny modely jsou standardně vybaveny manuální šestistupňovou převodovkou. Můj kamarád má Škodu Yeti s nejsilnějším naftovým motorem, takže jízda byla skutečný zážitek.

Kvalitně provedený interiér

Interiéru Yetiho nelze prakticky nic vytknout. Přestože Škodovka příliš neexperimentuje s barvami, je provedení interiéru velmi vkusně vyřešeno a všechny ovládací prvky jsou krásně přístupné. Uvnitř vozu je celá řada úložných prostor. Mě se nejvíce líbila přihrádka na brýle nad zpětným zrcátkem.

Co mě ale na tomhle SUV od Škodovky nejvíce imponuje je prostor uvnitř vozu. Na zadní sedadla lze pohodlně usadit 3 lidi. Sedadla jsou velmi pohodlná. Zadní sedadla vynikají podobnou variabilitou jako sedadla modelu Roomster a jsou osazena systémem Varioflex. Jsou kompletně dělená a lze je tedy nezávisle na sobě různě sklápět či s nimi posunovat.  Za jedinou drobnou nevýhodu považuji skutečnost, že je nelze zapustit do podlahy. Nicméně to zase tak nevadí, protože objem zavazadlového prostoru je u vozu Škoda Yeti 410 litrů, což je srovnatelné s konkurencí (419 litrů u Toyota RAV 4 a 410 litrů u Nissan Qashqai). Navíc po sklopení sedadel lze zavazadlový prostor zvětšit až na 1 760 litrů. Větrání a klimatizace jsou dobře vyřešeny. Zadní část vozu má navíc nezávislé ovládání klimatizace. Co se mi na Yetim líbí je velký displej navigace a přehlednost palubní desky, včetně snadné přístupnosti všech ovládacích prvků. Naftový motor je opravdu velmi tichý.

Dokonalý podvozek

Jak je u Škodovky zvykem, je podvozek velmi dobrý. Ve stoupání jde motor rychle do tahu a Yeti si bez problémů poradí nejen s horskými cestami, ale také se stoupáním či klesáním na normální silnici či dálnici.

Na dálnici jsem z Yetiho bez problémů vytáhl 200 km/h na šestku, ale to jsem raději kámošovi neříkal, protože francouzští policajti jsou hodně nepříjemní. Ale zkusit jsem si to prostě musel.

Součástí vybavení vozu je i asistent pro sestup z příkrých svahů, který lze ovládat jedním tlačítkem „Off Road“. Tuhle funkci ocení zejména milovníci horských cest. Já jsem to raději nezkoušel.

Závěr

Škoda Yeti se mě moc líbila. I když nejsem nějaký velký fanda SUV, tak tohle auto je opravdu univerzální a dá se s ním dobře jezdit jak v horském terénu, tak po normální silnici.

Sdílejte
Sdílejte

Tagy:

Zanechte odpověď

TOPlist